SEO

Anno 2021 is Google nog steeds de meest gebruikte zoekmachine ter wereld. Of het nou een zoektocht naar een hovenier in Groningen of een nieuwe iPhone 11 is, de zoektocht begint vaak bij Google. Voor jou als online ondernemer is het van groot belang dat je met jouw product of dienst vindbaar bent in de zoekmachines. Maar, wat is vindbaar zijn? Want met een plek op de 2e pagina ben je er nog niet. Volgens een studie van Backlinko.com, die 5 miljoen zoekopdrachten hebben geanalyseerd, zijn er slechts een paar posities die er echt toe doen. Ruim 75% van de zoekmachinegebruikers klikt op een resultaat in de top 3. Dit onderstreept hoe belangrijk het is om in de top 3 te staan met jouw product of dienst. Om dat te bewerkstelligen is het van vitaal belang dat je jouw webshop of -site optimaliseert aan de hand van SEO.

Met ruim 5 jaar ervaring in het vak hebben wij veel vakkennis opgedaan, zowel betreft SEO als het helpen van verschillende soorten ondernemers. Want, voor elk type onderneming en branche heb je een specifieke SEO-strategie nodig. Wil jij graag beter gevonden worden in Google? Neem dan vrijblijvend contact op voor een SEO-analyse. In deze analyse voeren wij een nulmeting uit om te analyseren wat de huidige stand van zaken is omtrent de vindbaarheid van jouw webshop of -site. Op basis van deze nulmeting stellen wij een plan van aanpak op om jouw webshop of -site beter vindbaar te maken op belangrijke zoekwoorden. 

Vraag vrijblijvend een SEO-analyse aan:

Meer weten over onze werkwijze? Hieronder lees je meer over het proces

Wil jij weten wat je kunt verwachten van een samenwerking? Hieronder staat ons werkproces grofweg beschreven. Uiteraard kun je ook altijd contact opnemen om een samenwerking op maat te bespreken.

We beginnen met het uitvoeren van een SEO-analyse van je webshop of -site om een globaal beeld te krijgen van de vindbaarheid. Aan de hand van de SEO-analyse kunnen we bepalen waar de pijnpunten en kansen liggen voor jouw onderneming.

Door samen het gesprek aan te gaan bepalen we een aantal zaken die essentieel zijn voor het doen van goed zoekwoordenonderzoek. Zoals:

  • Wat is je doelgroep?
  • Wat is je werkgebied? 
  • Welke producten of diensten verkoop je?
  • Wat zijn de belangrijkste producten/diensten, kijkende naar bijvoorbeeld marges, voorraad of cross-selling. 
  • Hoe wil jij je doelgroep benaderen?
  • Wat zijn de USP’s van jouw onderneming?

Aan de hand van de informatie vanuit de kick-off en de SEO-analyse gaan wij een zoekwoordenonderzoek uitvoeren. Hierin toetsen we zoekwoorden aan de hand van de onderstaande vragen.

  • Sluit het zoekwoord aan bij jouw onderneming, product/dienst en doelgroep? 
  • Hoeveel zoekopdrachten zijn er maandelijks naar het zoekwoord?
  • Zijn er bepaalde trends te herkennen in het zoekgedrag naar het zoekwoord?
    • Bijvoorbeeld een steeds verder op- of aflopend aantal zoekopdrachten per maand. Of een piek in zoekopdrachten in een bepaalde maand. 
  • Hoeveel zoekmachinegebruikers klikken op een organisch resultaat? 
    • Als er veel gezocht wordt naar een zoekwoord geeft dat nog geen garanties dat er ook veel zoekmachinegebruikers doorklikken naar het zoekwoord. Ook worden de clicks verdeeld tussen de betaalde advertenties en de organische zoekresultaten. Wij zetten dus het zoekvolume af tegen de organische CTR om te analyseren hoeveel clicks je per maand kunt verwachten. 
  • Hoe sterk is de concurrentie betreffende het zoekwoord. Is het realistisch dat je op dit moment goed kunt scoren op het zoekwoord? 

Aan de hand van de bovenstaande vragen stellen we een realistisch plan op. Hierin nemen we zoekwoorden op waarop de kans groot is dat we op dat moment top 3 kunnen scoren. Per zoekwoord stellen we een SEO-strategie op, hierin bepalen we wat we moeten doen op het gebied van content, techniek en linkbuilding om te proberen een top 3 positie te halen.

Als de strategie helder is, gaan we beginnen met de uitvoering van het plan. We beginnen altijd met het goedzetten van de techniek van de website. Dit is een vereiste voordat andere stappen ondernomen worden. Want, zonder een goede techniek heeft het maken van content en het creëren van sterke links geen zin. 

Vervolgens schrijven we content die afgestemd is op de voor jou belangrijke zoekwoorden. Hierbij zorgen we voor sterke content, daarmee bedoelen we zo veel mogelijk content die relevant is voor de bezoeker. Des te meer content je de bezoeker kunt geven, des te meer context heeft Google om te begrijpen waarover jouw pagina gaat. Daarbij waarborgen we een goede leesbaarheid om zo de bezoeker niet te verliezen. 

Tot slot ondersteunen we deze content met kwalitatieve links. Deze kun je zien als een soort stemmen voor jouw content. Hoe meer stemmen jouw content krijgt, des te belangrijker jouw content in de ogen van Google is. Dit resulteert vervolgens in sterke posities in zoekmachines.

Aan het einde van de maand ontvang je een rapportage met daarin de verrichte werkzaamheden en resultaten. Aan de hand van de rapportering voeren we maandelijks een gesprek met elkaar om de campagne te monitoren en mogelijk bij te sturen.